pondělí 7. září 2015

Honzovy buchty


Takže moje premiéra, Honzíkovy buchty :-) Myslím, že u tohoto receptu už zůstanu. Buchty jsou velmi vláčné, žádné sušenky!:-D Naplnila jsem je povidly, které jsem dostala darem a makovou náplní. mmmm=) 

RECEPT:
  • 500 g mouky (dala jsem hl. a polo. půl na půl)
  • 60 g cukru
  • 60 g tuku (dávám máslo)
  • 1 vejce
  • 20 g droždí
  • 5 g soli
  • asi 1/4 l mléka - ještě jsem přílévala 
  • citronová kůra, vanilka (dala jsem kapičku vanil. aroma místo vanilky)

Mouku promícháme se solí a uděláme v ní důlek. Do důlku rozdrobíme droždí, trochu cukru a trochu vlažného mléka. Promícháme s trochou mouky a necháme vzejít kvásek, asi 15 minut. přidáme zbytek surovin a vypracujeme vláčné těsto. (vajíčko rozkvedlám ve zbytku mléka). Necháme asi hodinu kynout. 
Pekáč si vymažu rozpuštěným máslem. Těsto si rozdělím na stejné díly, buchty jsou větší takže jsem měla 15-16 buchet s gramáží 60g. Prsty si těsto roztáhnu a vložím náplň, dávala jsem dostatek náplně. Spojíme rožky utáhneme a dáme tím utáhnutým dospodu. Klademe jednu vedle druhou a každou buchtu pomašluju ze všech stran rozpuštěným máslem, aby šly poté oddělit.
Necháme ještě tak 10 minut dokynout. Pečeme ve vyhřáté troubě na 175°C asi 25 minut. Po vytažení opět pomašluji rozpuštěným máslem s rumem. 

maková náplň
150g mletého maku
2 - 2,5 dcl mléka
60g cukru
lžička skořice
lžíce rumu

Uvaříme mák v mléce s cukrem do husta a poté zamíchám skořici a rum. Necháme vychladnout. 



Žádné komentáře:

Okomentovat