neděle 8. června 2014

Špenátový QuichE


Konečně jsem se pustila do tak opěvovaného francouzského koláče:-) A výsledek je opravdu velmi podařený! Existuje nesčetně mnoho receptů a alternativ na tento koláč, ale základem je křehké těsto a náplň,kterou už si doladíte dle svých chutí:-) Příprava opět jednoduchá a výsledek stojí zato! Příště možná použiju i kuřecí maso a udělám tak výtečný obídek. Koláč můžete podávat jak za tepla i za studena, já zbožňuji vychladlou verzi.Mimo to jsem se snažila opět udělat odlehčenější verzi než tu zcela originální, kde je použit tučnější sýr a smetana. 

Recept:
Použila jsem koláčovou formu o průměru 26 cm.

Těsto:
  • 250 g špaldové mouky
  • 100 g másla ( chladné na kostičky)
  • Lžička soli
  • Vajíčko
  • Popřípadě 2-4 lžíce mléka


Mouku s máslem rychle zpracujeme v drobenku poté přidáme vajíčko, sůl a vytvoříme kompaktní těsto hladké. Pokud se hodně drolí, přidáme dle potřeby mléko. Zpracovala jsem ručně, ale dá se použít asi i robotJ kuličku hodíme na půl hodiny zabalenou v potravinové folii do lednice.
Poté vyválíme  těsto asi 4 mm a přeneseme na válečku do formy, doladíme okraje popřípadě to co se potrhaloJ Dno Propícháme vidličkou, přikryju pečicím papírem, zatížíme – ja použila talířek ( fazole nebyly) a Peču takto 10 minut na 180, poté sundám papír a talíř a dopeču na dalších 10 min.

Náplň:
  • 400 g špenátu zmraženého listového
  • 2 vejce
  • Sýr dle chutí – použila jsem cca 120 g sýru na styl Madeland ( použít můžete nivu, krolewski, eidam...)
  • Jeden 200 g jogurt Holandia
  • Šunka – dala jsem zbytek co jsem měla domaJ cca 10 dkg - nemusí být 
  • Sůl dle chuti – zhruba lžička a čtvrt
  • Pepř
  • Trochu chili či jiného koření.


Špenát jsem nechala rozpustit na pánvi, vypnula jsem plotýnku a zamíchala do něj nastrouhaný sýr, jogurt, šunku, vajíčka. – Naneseme na korpus. ( pokud je tam hodně vody, trochu odebrat lžící)

Pečeme na 190 cca 30 min do zezlátnutí. Je výtečný za studena ( ale i za tepla, tuto verzi zatím nemám ochutnanou:-)





Žádné komentáře:

Okomentovat