sobota 14. června 2014

Karamelový cheesecake s jahodami a ořechy


Karamel všude kam se podíváš!:-) Ano, ano mému milému je už 25 let - už je stár :-P, a proto jsem mu chtěla udělat radost něčím výjimečným:-) Poprvé jsem vyzkoušela cheescake s mascarpone a lotusek v kombinaci s jahodami a opraženými oříšky. Nádherně to voníííí. Velmi ráda dělám různé tvarohové dezerty s ovocem, ale většina mých receptů je "přetransformováno" do zdravé podoby - až na tento:-D ten je pěkně kalorický, ale za to delikatesnía zajímalo mě, jaké bude v krému mascarpone namísto tvarohů a jogurtu.


Použila jsem formu 22 cm dortovou

Ingredience:
  • Sušenky – cca 300 g ( použila jsem lotusky)
  • Máslo – 100 g


Sušenky rozdrtit co nejvíce ( drtím paličkou na masoJ a roztopit máslo – vše spojit a vystlat dortovku včetně zvýšených okrajů.

Krém:
  • 2 mascarpone ( z lidlu použito)
  • 1 tvaroh ( použila jsem odtučněný pilos)
  • Cca 300 g jogurtu ( pilos velký)
  • 3 vejce
  • 2 lžíce solamylu
  • 2 lžíce cukr moučky
  • 3/4 již zkaramelizovaného salka
  • 3 lžíce rumu 
Posypka:
jahody, ořechy,  karamel  ( zbytek salka, máslo, mléko)


  • Krém – tvaroh, jogurt, salko jsem šlehala společně, poté jsem jemně zašlehala mascarpone a na závěr přidala vše ostatní  a ručně metličkou vyšlehala hladký krém.  
  • Sušenkový základ  necháme v lednici půl hodinky chladit a poté navrstvíme krém. Pečeme v troubě 10 min na 180 a poté 35 min  na 160. Dole pod cheescakem by měla být nádoba s vodou.
  •  cca 10 min před koncem pečení dort vytáhnu – pokladu  na plátky nakrájené jahody, posypu opaženýma a nasekanýma ořechama a vratím zpět na 10 min do trouby. 
  • Po vytažení se bude ještě dort sulcovitě třást, ale on ztuhne. ( opravdu je vhodné nechat přes noc tuhnout) Přidala jsem nahoru ještě nadrobno nakrájené jahody a další den jsem pokapala karamelem – tak lžíce salka, lžíce másla, 2 lžíce mléka – zahřívat a až to bude tekuté, tak polít dle fantazie. 







Žádné komentáře:

Okomentovat