středa 28. května 2014

Pšenično žitná ŠLEHAčKoVá bábovka=)


Klasika - BÁBOVKA:-) Je milion receptů na bábovku - třené, mramorové, olejové, citronové a všelijaké jiné=) pekla jsem již několik bábovek a všechny mají něco do sebe, a proto je čas od času taky peču. Dát si dobrou bábovku k čaji či kakau je lahůdečka:-) Recept, který uvádím je opět trochu přetransformován z původního, který se dělá z pšeničné mouky, je v něm více oleje, a více cukru, proto jsem recept zkusila trochu poupravit a výsledek nebyl vůbec špatný. Protože jsem použila žitnou mouku, která je taková těžší, hutnější tak i těsto je trošku tužší  před pečením a barva bábovky je tmavší, než obvykle. Chuť je ve výsledku jemná, lahodná, vláčná. Zkuste a uvidite:-)


recept:

  • 150 g hladké pšeničné mouky
  • 180g žitné mouky
  • 1 šlehačka 33% ( 250ml)
  • 3 vejce - žloutky, bílky zvlášť
  • 150 g cukru - záleží jen na vás jaký použijete 
  • 5 lžic rumu ( mám ho v buchtách ráda :-) 
  • 1 vanil cukr
  • olej čtvrt hrnku
  • 1 prdopeč
  • kakao - pokud chcete dvě barvy

- vymazat a vysypat formu ( já vysypala kokosem)
- ušlehám žloutky s cukrem dohladka, pak přidávám zbytek surovin a nakonec sníh z bílků.
- Kdo chce mít dvě barvy, část těsta si oddělí a přidá do něj kakao ( 2 lžíce cca)
- Nalila jsem světlé těsto, na něj tmavé a vidličkou jsem těsta promíchala, aby se utvořila mozajka - ta se mi nepovedla dle představ, ale na chuti to vůůůbec neuškodilo:-)

Pečeme cca 40 min 175 st - záleží ale na troubě, proto to špejle jistí:-)




Žádné komentáře:

Okomentovat