sobota 17. května 2014

zdravý CHEESECAKE přelitý OvoCEm


Musím předem říct, že tato podoba dezertu by se spíše měla jmenovat tvarohový dort ala cheescake, protože opravdový cheescake se dělá z philadephie, a protože někteří lidé jsou rýpalové :-P tak to raději uvádím na pravou míru:-) Podle mého názoru je tato podoba cheesecaku velmi velmi podařená a navíc si ho člověk může dopřát v mnohem větším množství a bez výčitek - a to se vyplatí! Hledala jsem recepty na internetu a inspiroval mne jeden z oblíbeného bloguhttp://koketovanisvyzivou.blogspot.cz/ no a vlastně tímto receptem jsem začala propadat pečící mánii:-) Začala jsem hledat všelijaké různé recepty, a zkoušet je doma vytvářet a obměňovat a teď se z toho stala má každotýdenní droga - není týden, kdy bych něco sladkého neupekla ( samozřejmě taky velmi ráda vařím a experimentuji) Velmi mě to baví, a strašně ráda zkouším nové a nové recepty. Je to můj koníček, je to má záliba je to můj relax :-) 


recept:


Co budeme potřebovat? (na formu o průměru 20cm)

na korpus:
  • 250g celozrnných sušenek (já použila jedny máslové kulaté a jedny hranaté rodinné bebe, ale lze použít cokolivJ dobré jsou i lotusky, či pouze máslové bebe nebo jiné alternativy. Klidně i korpus, který jsem použila u receptu na tvaroho ČOKO dortík
  • 5 lžic mléka - pro dietnější verzi / nebo lze použít i máslo 


-          Kdo je zvyklý na svůj osvědčený korpus z másla a nedrží bůh ví jaké diety, klidně ho aplikujteJ Místo mléka máslo.

na náplň:
  • 2 vaničky odtučněného tvarohu – dělala jsem z pilos lidl 
  • Jeden VELKÝ jogurt např vesnický lidl  ( 400-450g)
  • 3 - 4 lžíce medu
  • 3 vejce
  • špetka soli
  • 2 lžíce bramborového škrobu (Solamyl do bábovky)


na omáčku:
  • borůvky
  • rybíz
  • med
  • vodu


Postup:
Ze všeho nejdřív rozdrtíme sušenky paličkou na drť. 

  • Drť smícháme s mlékem a vzniklou drobenkou vysteleme vymazanou formu - nejen dno, ale i něco málo po stranách. 
  • Dáme péct na 180°C na 10 minut. Mezitím začneme tvořit náplň. V míse smícháme tvarohy, jogurty, med, vejce a sůl, na závěr přidáme i bramborový škrob. Nalijeme na korpus, který by mezitím už měl být hotový a dáme péct na necelých 15 minut na 180°C následně stupně snížíme na 150 a pečeme ještě celých 50 -60 minut.
  • V troubě na mřížce pod cheesecakem musí být nějaký pekáček nebo forma s horkou vodou! (kvůli tomu, aby se sušenkový základ nerozmáčel a zůstal "křupavý") Po vyjmutí by se měl cheesecake tak nějak uprostřed sulcovitě třást. Sám se potom dodělá během chladnutí.
  • Dáme vychladnout nejlépe přes noc v lednici. . Až ho budete chtít vyndavat z formy, nejdřív ji nožem dokola objeďte, ať se nepotrhá. 

  • Omáčku jsem připravila tak, že jsem vytáhla z mrazáku trochu naší zásoby borůvek a rybízu, dala do kastrolu, osladila medem dle chuti a pokud je to hodně tekuté přidáme lžíčku až dvě solamylu na zhoustnutí. 









1 komentář:

  1. Právě jsem vytáhla z trouby, voní a vypadá jedle ;) Těším se na zítřejší siestu s kávičkou :)

    OdpovědětVymazat