pondělí 12. května 2014

BorůůVky, PuDING, TVAroooh - koláč s temnou čepicí:-)


Zase další koláč, a zase s tvarohem - ale tentokráte je doplněný o PUDING:-) a lahodné BORŮVEČKY, které byly trhány s láskou v našich beskydských lesích:-) No není to ideální kombinace? Mamča mi už pár neděl říkala, aby se začaly spotřebovávat ty zásoby rybízu a borůvek z mrazáku, a proto jsem usedla k počítači a obhlížela recepty s borůvkama. Bylo jich moc moc, všechny vypadaly tak lahodně - někdy doufám vyzkouším i  valašský frgál s tvarohem a barůvkama ach :-) Pak u mě zase zvítězilo těsto ala linecké, tvaroh a puding - tento krém je také velmi chutný, nebyl tak tuhý jako klasický, který do tvarohových koláčů dávám, ale chuťově byl jemný a v kombinaci s nakyslými borůvkami jedinečný.
Recept:

Těsto:
  • 170 g mouky špaldové
  • 80 g ovesných vloček nadrobno
  • 120 g másla
  • Cukr třtinový dle chuti – 5 lžic
  • Popřípadě trochu mléka
  • Trocha kakaa ( 2 lžíce)

- Vystelu si  dno formy pečícím papírem
- Máslo rozpustit smíchat vše se vším a utvořím si korpus, šlo by to asi i válet, ale já si s tím hrála a po kusech  vymáčkavala  do formy a zvýším okraje. Upeču korpus cca 15 minut. 180.

Náplň:
  • 1 puding
  • 400 ml mléka
  • Med – 3 lžíce
  • Dva tvarohy odtučněné pilos
  • Trochu ruma
  • 1 vejce
  • Lžíce solamyl

-          Puding uvaříme( hustší), osladíme cukrem dle vašich chutí (2 lžíce). Za stálého míchání necháme zchladnout, tak aby vás na dotek nepálil, přimícháme zbytek ingrediencí mixerem. Dosladíme tak jak máte rádi. Dosladila jsem krém asi třemi lžícemi tekutého medu. Necháme zchládnout.

-          Náplň dáme na korpus a pečeme cca půl hod na 180. I když se bude po vytažení sulcovitě hýbat, nevadí – ztuhne.

Borůvková poleva:


Borůvky z mrazáku jsem dala od oka, zahřívala v kastrolu (nepřídávala jsem již vodu), přidala med dle chutí a 1 – 2 lžíce solamylu. Mícháme až to trochu zhoustne. Přidáme na vychladlý dortík a přes noc chladíme v lednici. 

Koláč není úplně tuhý, ale dal se i tak vpohodě krájet=)






Žádné komentáře:

Okomentovat