pondělí 12. května 2014

JaBlíčkOvO HRUškovÝ KOLÁČ


Johohooo, další receptík, kde používám jablíčka, ale i HRUŠKY. Dalo by se říci, že je to spíše takový podzimní koláč, přesto jsem ho pekla na jaře, a jsem ráda, že jsem nečekala až do podzimku:-) Recept jsem objevila v Albert magazínu, ale jak už to tak bývá - došlo v něm k menším úpravám :D Nejedná se o žádnou složitost, a ve výsledku vám provoní krásně byt. Ochutnávala jsem ho i teplý, i za studena druhý den - a asi mi více chutnal odležený. Podávala jsem ho s teplou zakysanou smetanou oslazenou medem - MŇAM. 
Receptík:

Těsto:
  • 300 gramů špaldové mouky
  • 50 g jemně namletých ovesných vloček
  • 75g moučkového (či třtinového/kokosového) cukru
  • 150g másla
  • skořice asi lžíce 
  • +1 žloutek rozšlehaný s 1 lžící mléka na potření horního těsta
  • trošku kefíru, či podmáslí, acidofila, když bude těsto hodně tuhé
Na ovocnou náplň:
  • 4 hrušky
  • 4 jablka
  • 2 vanilkové cukry
  • 4 lžičky skořice
  • 1 lžička mleté vanilky/vanilkového aroma
  • 125ml vody
  • 1 lžíce solamylu
Na ořechovou náplň:
  • 100g opražených vlašských ořechů
  • 1 lžíce agáve sirupu (nebo 1 lžíce cukru)
  • 1 lžíce mouky 
Postup:

Nejdříve si uděláme těsto. Nechala jsem rozpustit máslo a smíchala vše dohromady. Vzniklo těsto, které jsem si rozdělila na dva díly - Větší díl jsem vmačkala do dortové formy 20 cm ( dno vyložené pečicím papírem) včetně zvýšených okrajů.  Pečeme na 180 st 15 min

Hrušky a jablka ostrouháme a nakrájíme na malé kousíčky - dáme je do hrnce, přidáme cukry, skořici, aroma, vodu a vaříme cca 15 min až nám ovoce změkne a mírně rozvaří. ( já ještě mírně rozšťouchala) Pak vmícháme solamyl a ještě chvilku mícháme. Necháme zchladnout. 

Ořechy opražíme na pánvi, přidáme sirup/med/ cukr a mouku. Na vychladlý korpus dáme ořechovou náplň, na ni jablečno hruškovou směs. 

Nahoru vytvoříme ze zbylého těsta srdíčka vykrajovátkem. Nemusíme volit srdíčka - můžeme je ozdobit pruhy, či jiným vzorem, který vás napadne:-) pomašlujeme žloutkem s lžící mléka. 
Pečeme do zlatova 20 min na 200st

Chutnal mi více vychlazený politý teplou oslazenou zakysanou smetanou :-) 








Žádné komentáře:

Okomentovat