neděle 11. května 2014

Tvarohovo ČOKO dortík :-) ala CHEESEcake



Miluju tvaroh, fakt že jo! úplně ho zbožňuju a většinou ho cpu do všech pekařských receptů. Jaký je pro mě ten NEJ? - jednoznačně odtučněný tvaroh PILOS z Lidlu. Sice je odtučněný, ale hodně mi chutná i samotný, a osvědčil se mi i při pečení. Myslím, ale že i ostatní tvarohy pilos budou výborné a vlastně jsou i cenově příznivé:-) Je to jedna z věcí, která mi v lednici prostě nesmí chybět, stějně jako acidofilní mléko, které taky zbožňuju:-) Tento dortík jsem si tak nějak pospojovala z různých receptů a výsledek potěšil nejedny chuťové pohárky. Kombinace tvarohu, čokolády, jahod - no kdo by odolal? :-D 

Receptík:


Korpus: dortová forma 20 cm
  • ·         80 gramů pomletých ovesných vloček
  • ·         170 gramů špaldové mouky
  • ·         120 gramů másla
  • ·         4 lžíce třtinového cukru
  • ·         Pul lžičky soli
  • ·         2 lžíce kakaa
na dno dortové formy jsem přicvakla pečící papír.

·   Máslo necháme změknout nebo ho roztopíme a smícháme vše dohromady. Těsto by mělo držet, ale mně se půlka drolila. Čilo to, co drželo tvar jsem použila na tvoření vyvýšených okrajů korpusu a to co se drolilo sem rozsypala na dno:-D improvizace hadra - trošku jsem si pohrála, umačkávala a utvořila korpus. Pečeme 10 - 15 min na 180st. 

určitě by šly použít i klasické sušenky, ale zkoušela jsem tento druh těsta a špatné rozhodně nebylo:-) 

Náplň:
  • ·         Dva odtučněné tvarohy pilos
  • ·         1 vesnicky jogurt pilos 400g
  • ·         3 lžíce medu
  • ·         3 vejce
  • ·         1 čokoška – opět lidl 70% za dvacku
  • ·         Jedno espreso
  • ·         2 lžíce kakaa
  • ·         2 lžíce solamyl
můžete použít i rumíček :-P


Čokoládu rozpustíme v lázni a vmícháme ke všem přísadám mixerém a na závěr přidám solamyl. Šupneme na korpus a pečeme 15 min na 180 a pak cca 40 min na 160. Pod dortík dát pekáček či nadobu s vodou, aby korpus zůstal vláčný! Nebojte se když se bude naplň po vytažení sulcovitě třást ono to dotuhne:-)
 Necháme vychladnout nejlépe přes noc v lednici. Až budeme odstraňovat formu, tak nožem odlepíme dortík od stěn.

Zdobíme dle fantazie - já použila jahůdky 




- 

Žádné komentáře:

Okomentovat