neděle 11. května 2014

Je libo JABLÍČKA? ( Jablíčkový koláč s TOFU )


Máte radi jablíčka? tofu? a zdravé, chutné koláče?:-) Tak tento recept je přímo pro vás!:-) Jelikož já splňuji všechny tři podmínky, tak jsem se pustila do odzkoušení tohoto moc dobrého koláče, který mi připomíná hraběnčiny řezy. Je opět velmi snadný a šťavnatý. Zaujal mě asi nejvíce proto, že v receptu je použito tofu, a zajímalo mě, jak se v koláči chutě rozleží. Koláč byl velmi chutný, tofu neucítite, ale krásně ho spojilo a zvláčnělo. Kdo nemá tofu rád, nebo se ho bojí použít (což je škoda) může nahradit tvarohem. Inspiraci jsem hledala u paní kuchařky ze Svatojánu - Evy Francové, která produkuje mnoho výtečných receptů. 

Ingredience:

sypká směs

  • 120 g špaldové mouky
  • 130 g dětské krupičky
  • 1,5 lžičky kypřícího prášku
  • 100 g třtinového cukru
- Toto všecko smícháme a dostaneme sypkou směs, kterou rozdělíme na tři díly. 

mokrá směs
  • 700 g nahrubo nastrouhaných jablek
  • 200g přírodního tofu
  • přidala jsem ještě dvě lžíce tvarohu - nemusí být 
  • skořicový cukr sáček
  • skořice dle chuti
  • 2 lžíce medu
  • můžete přidat i oříšky, rozinky. 
- Vše opět smícháme a rozdělíme na dva díly
- Nachystáme si formu - použila jsem dortovou 20 cm - dno jsem vystlala pečícím papírem. 
- Vrstvíme - sypká, mokrá, sypká, mokrá, sypká - nahoru na sypkou směs ještě naskládáme tenké plátky MÁSLA.  Vrstvíme volně - NESTLAČUJEME. 

pečeme 40 -50 min na 170 st. - krájíme po úplném vychladnutí 






Žádné komentáře:

Okomentovat