pátek 23. května 2014

Svěží Tvarohový KOLÁČ s ryBÍzeM


Tááák začaly nám krásné teplé dny a já chtěla udělat nějaký svěží recept, který by se hodil:-) a navíc jsem potřebovala odzkoušet novou koláčovou formu z Billy :-D Myslím, že prošla testem a budou v ní vznikat , snad, chutné koláče:-)  Zvolila kombinaci tvarohu, rybízu a chutné zdravé  drobenky.


Recept:

 Koláčková forma – 26 cm

Sypké těsto:
  • ·         150 g jemně namletých vloček ( použila jsem špaldové, ale mohou být jakékoliv)
  • ·        100 gramů špaldové mouky
  • ·         50 g cukru třtiny


Tvarohová náplň:
  • ·         2 odtučněné tvarohy pilos
  • ·         Jeden velký jogurt 400g
  • ·         3-4 lžíce javorového sirupu / či medu
  • ·         Trochu rumíčka – dala jsem asi 3 lžíce
  • ·         2 celá vejce
  • ·         2 lžíce solamylu
  • ·         Rybíz / nebo třeba jiné ovoce, či rozinky apod.


Postup:
Sypkou směs si rozdělíme na dvě poloviny. Koláčovou formu jsem vymazala kokosovým olejem a vysypala kokosem. Nasypala polovinu  sypké směsi. Na ni tvarohovou směs, kterou jsem jen metličkou dohladka vyšlehala. Na ni jsem dala z mrazáku asi jeden malý hrnek rybízu ( už jsem nesladila) a z druhé půlky sypké směsi utvořila drobenku – dala jsem k ní asi 3 lžičky kokosového oleje a rukama zpracovala drobenku  a nasypala na koláč.

Pečeme na 170 cca 40 min J

Nechat odpočinout přes noc v lednici. Koláč je lehký svěží, jemně nakyslý =)










Žádné komentáře:

Okomentovat