pondělí 12. května 2014

LiNecKý dortík s JaBLÍčky a TvarohEM


Tento dortík jsem pekla už před nějakým časem, protože mám ráda linecké těsto, jablíčka a tvaroh. Tato kombinace mě velmi mile překvapila - ale musím říct, že nejlepší byl až na druhý den po odležení. Těsto se mi lehce trhalo, proto jsem si trochu zahrála puzzle a bylo vše OK:-)


Receptík: na dortovou formu 20 cm

Těsto

  • 1 vejce
  • 300 g špaldové mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 100 g třtinového cukru
  • 130 g másla
tvarohová náplň:
  • 2 tvarohy odtučněné pilos
  • 2 vejce
  • 1 vanilkový puding
  • lžička vanil aroma
  • osladit dle chuti - cukr, med
jablečná náplň:
  • 5 jablek
  • 1 lžíce solamylu
  • cukr, skořice dle chuti
  • můžeme přidat rozinky oříšky
Postup:


Ze všech přísad vypracujeme hladké těsto. Zpracováváme, až získáme jednolitou hmotu, která se neláme, ale zároveň nelepí. V případě potřeby přidáme trochu mouky, nebo naopak vody - Nýbrž mě se těsto trochu trhalo, a proto jsem si s ním trochu vyhrála a umačkala ho do formy=)  

Těsto rozdělíme na dvě poloviny a první z nich vyválíme do co nejvíc čtvercového tvaru. Plátem těsta vyložíme formu, kterou jsme předtím vyložili pečícím papírem, nebo vymazali a vysypali moukou. - Takto by to mělo být dle původního receptu:-) Já si vzala větší půlku těsta a vmačkala ho do formy i s vyvýšenými okraji:-) Pečící papír jsem dala pouze na dno a boky vysypala kokosem. 

Poté připravíme tvarohovou náplň a rozmažeme ji na připravený korpus. Připravíme i jablečnou náplň (stačí smíchat všechny suroviny dohromady) a poklademe ji na tvaroh.Jablíčka jsem si nakrájela na menší kousky, ale můžete i nastrouhat nahrubo. 

Nakonec rozválíme druhou polovinu těsta a položíme ji do formy na jablečnou vrstvu. Těsto na několika místech propícháme vidličkou, aby měl při pečení kam unikat horký vzduch. 

Pečeme asi 20-30 minut v troubě rozehřáté na 170 °C. Před podáváním můžeme posypat moučkovým cukrem.




Žádné komentáře:

Okomentovat