neděle 11. května 2014

Ach ta MRKEV - Mrkvový dort, carrot cake :-)


Tento recept jsem prostě musela vyzkoušet. Od té doby, co jsem ho poprvé ochutnala v jedné výborné kavárně v Olomouci, tak mu nemohu odolat. ACH - ještě teď se rozplývám, protože je to fakt krutopřísně chutný dort:-D. Spojuje se v něm vše, co mám ráda - mrkev, chuť perníku, oříšky, tvaroh. Navíc není přeslazený no prostě a jasně - jeden z mých nejoblíbenců:-) Ikdyž těch oblibenců mám velkou fůru. Poprvé jsem mu dala šanci asi před rokem v kavárně, kde jsem podobný typ dortu viděla poprvé - no mé chuťové pohárky laskaly blahem, a po několikáté návštěvě jsem se rozhodla, že bych ho mohla zkusit i doma. Na netu je mnoho receptů, ale vybrala jsem si recept z Apetitu, akorát jsem si ho opět přizpůsobila svým chutím. Výsledek? - 100% :-) Už se těším, až se do něj opět pustím. 
Receptík:

korpus:
  • 120g špaldové mouky
  • 55g ovesných vloček (používám jemné vločky s klíčky, pytlík stojí kolem 20kč)
  • 110g cukr třtinový (dávala jsem konkrétně muscovado)
  • 100ml oleje slunečnicového 
  • 1 vrchovatá lžička jedlé sody
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 2 lžičky mleté skořice
  • 2 lžíce perníkového koření
  • 1 lžíce karobu nebo kakao
  • 3 vejce
  • 280 g mrkve 
  • 60g vlašských ořechů /mandlí (nasekat)
  • 20g kokosu
  • slunečnicová a dýňová semínka - množství dle chutí - já miluju v mrkváči hodně ořechů a semínek.

krém:
  • 1 palouček
  • 1 tvaroh v krabičce (pilos, buď odtučněný nebo polo)
  • 3-4 lžíce medu (sladit dle chuti)
  • pár kapek citronové šťávy

Mrkev nastrouháme na jemném struhadle. Mouku a vločky smícháme s prdpeč a sodou a poté už vše dáme dohromady a umícháme těsto. Dno dortové formy (průměr 22cm) vyložím pečícím papírem, boky vymažu a vysypu buď moukou či kokosem.
Pečeme cca 45 min na 170 st horkovzduch, nebo 180 cca hodinu bez horkovzduchu - propečenost kontrolujeme špejlí, měla by vyjít ven suchá 
Po upečení necháme zchladnout a podélně rozřízneme. Krém smícháme z uvedených igrediencí a naneseme do středu i kolem celého dortu. Používám na to takovou chytrou lopatku z tescomy, ale určitě se dá rozetřít i stěrkou. Nechat do druhého dne v lednici, hezky se chutě uleží a propojí. Podáváme klidně ještě zasypané ořechy :-) 



upečený korpus, prasklina se zakryla krémem





snídaně!:-)



Žádné komentáře:

Okomentovat