sobota 10. května 2014

ČOKO koláč S červenou ŘEPOU ( delikátní)




No, tento recept jsem si vyhlédla na netu v několika podobách, ale nakonec jsem ho nedávno zahlédla i v Albert magazínu, a jelikož se do něj nemusela řepa vařit, tak byla volba jasná!:-) 
(čím méně práce tím líp:-P) Tento koláč mě absolutně nadchnul svou vláčností a chutí - původní recept jsem si přizpůsobila svým chutím takže neváhejte ho zkusit:-) Opět chutnal i přítelovi, který je celkem odpůrce zdravých věcí, řepy, apod. Můj tatínek vůbec nepoznal, že tam řepa je! Chválil mi to se slovy - nooo hodně dobrý perník:-D




Recept:


  • ·         máslo
  • ·         kokos
  • ·         200 g čokolády 70% lidl – jedna stoji dvacku na recept stačí dvě =)
  • ·         2 hrnky červené řepy (asi 2–3 průměrně velké řepy)
  • ·         3 velká vejce
  • ·         ½ šálku hnědého cukru/či med, javorový sirup 
  • ·         ¼ šálku slunečnicového oleje
  • ·         1 lžička vanilkového extraktu
  • ·         1 šálek špaldové mouky
  • ·         lžička jedlé sody
  • ·         Lžička a půl kypřicího prášku
  • ·         Espresso jedno
  • ·         Rumíček – 2 lžíce i víc, záleží na chutiJ


POSTUP

Troubu předehřejte na 180 °C. Kulatou dortovou formu vymažte máslem a vysypte moukou. – ja vysypávala kokosem –mám to ráda. Čokoládu nalámejte do misky, nad párou ji nechte rozpustit a umíchejte ji do hladka. Řepu oloupejte a nastrouhejte na hrubé straně struhadla, vymačkejte z ní vodu a vmíchejte k chladnoucí čokoládě. Vejce šlehejte s cukrem a olejem asi 5–7 minut do hladké a nadýchané směsi. Pak přidejte extrakt. Mouku smíchejte se sodou a práškem do pečiva a pak sypkou směs po částech přidávejte k mokré. Nakonec vmíchejte čokoládu s řepou. Těsto přelijte do formy a pečte asi 50 minut, nebo dokud těsto ulpívá na zabodnuté špejli. Pokud se bude dort svrchu připalovat, přiklopte jej alobalem. 






Snídaňujeeem:-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat