pátek 9. května 2014

Když jsem si potykala s medovníčkem :-)


Na medovník jsem se chystala hooodně dlouho a hledala jsem vhodný recept, který zvládne i méně šikovná pekařka:-) Nakonec zvítězil tento recept, který se mi osvědčil a určitě  u něj zůstanu. Sice tento dortík nebudu péct každý týden, ale stojí to fakt zato!:-) MŇAM! Sklidil úspěch taky u rodiny, takže to mám schváleno i od poroty:-D Čekala jsem, že celé chystání budou padat samá sprostá slova ale kupodivu nepadlo ani jedno! (divila se i maminka) Takže kdo se bojí nesmí do lesa- jak se řiká:-P Nebojte já to taky zvládla:-) 



připravené placky:-) chladí se a tvrdnou





Na těsto potřebujete: 
  • 3 vejce
  • 170g cukru krupice /použila jsem třtinový
  • 400g hladké mouky
  • 250g másla
  • 3 lžíce medu a lžičku jedlé sody
krém:
  • 250 g másla
  • 1 karamelové salko 
  • vlašáky cca 200g
potírání:
  • espresso 
  • rum 

Jak jsem postupovala:-) 
  • Použila jsem kulatou dortovou formu 20 cm. 
  • Nachystáte si pečící papír, na který nakreslíte fixem obrys dortové formy, poté ho otočíte a těsto nanášíte z druhé strany - fix prosvítá. Nanášíte i mírně za hranici okrajů, abychom poté měli odřezky na posypání. 
  • máslo nechte povolit a smíchejte s ostatními surovinami a stěrkou nanášejte na pečící papír - šlo to poměrně fajn, hlavně se nemusí nic válet, nemusí těsto odpočívat. Čekala jsem to opravdu náročnější:-) 
  • poté pečeme jednotlivé pláty - cca 7 min na 170st. Když pečete sami, je lepší si nachystat všechny pláty předem. Péct můžete i po dvou, ale jeden byl vždy rychleji upečený:-) 
  • Vyšlo mi jich 7 plátů - dělala jsem je hodně tenké, trošku se mi opálily okraje, ale vůbec to nevadilo
  • Ihned po vytažení plátu - vykrojte pomoci formy tvar a odřezky si dejte do misky - nechte vychladnout a ony poté ztvrdnou. 
  • Potom je to už jednoduché :-) Připravíte si krém ze změklého másla a salka - mixujete do hladkého krému.
  • Skládáme na sebe a každou vrstvu je nutno nejdříve pomazat smíchaným espressem s rumem ( podle chuti dejte rum) Potírá se to proto, aby byl dort vláčný. Může se použit i voda plus rum. Na to krém - nemusí být hutná vrstva :-) a posypu trochou rozsekaných vlašaků a tak pokračuji dále:-)
  • nakonec dort potřu zbylým krémem, rozsekám odřezky smíchám s rozsekanými vlašáky a sypu dortík. pomáhám si rukama jak jen to jde a věřte že to jde pěkně:-)
  • Pak nejlépe i den a půl nechat v lednici odležet:-) 
  • Medovník jsem zkoušela podle tohoto receptů poprvé a zůstanu u něj:-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat