pátek 23. ledna 2015

Banánový chlebíček - banana bread :-)


Dlouho jsem se chystala vyzkoušet recept na banánový chlebíček. Na netu je mnoho receptů, které se liší především gramážemi a několika ingrediencemi. Někdo používá do receptu jogurt, či mléko, jiní vločky, někdo nepoužívá žádný tuk apod. Já jsem se inspirovala na kitchenette, ale trošku jsem si recept opět poupravila. Výsledný chlebíček je chuťově velmi dobrý, vláčný a řekla bych, že akorát sladký. Variabilní jsou suroviny, které můžeme použít na vyšperkování chlebíčku, jako oříšky, sušené švestky, brusinky, rozinky. Můžeme je přidat, nebo zcela vynechat. Já jsem měla zbytek sušených švestek, mandlové plátky a brusinky - takže jsem je ihned zneužila :-) Kdo má rád ty "mokré" buchty tak si myslím pochutná :-)

Recept na 1 chlebíček: 

sypké ingredience:

  • 240g celozrnné mouky ( dala jsem 150 pšeničné celozrnné a 90 špaldové)
  • lžíce prášku do pečiva 
  • 60 g třtinového cukru muscovado ( má vyšší podíl melasy)
  • lžíce skořice
  • špetku soli
  • 1 lžíce kakaa - kdo chce mít chlebíček tmavší - můžeme vynechat
mokré ingredience
  • 4 přezrálé středně velké banány
  • 3/4 skleničky jablkové přesnídávky nebo jedno větší jablko nastrouhat
  • lžička vanilkového aroma
  • 110 g rozpuštěného másla
můžeme přidat - ořechy, rozinky, brusinky apod.

Banány nakrájím do mísy na kolečka a šťouchadlem na brambory rozšťouchám na kaši, přidám ostatní mokré ingredience. Ve druhé míse si smíchám suché ingredience a přisypu je postupně k mokrým. Vznikne nám lehce tekuté těsto, do kterého můžeme ještě zamíchat variabilně ořechy, brusinky, rozinky, sušené švestky apod. Připravíme si formu na biskupský chlebíček, který můžeme vymazat a vysypat moukou či kokosem nebo použit pečící papír - ten jsem použila i já. ( Papír namočím pod kohoutkem tekoucí vody, vymačkám z něj vodu, rozložím a vystelu formu - lépe se s papírem manipuluje)
Pečeme zhruba hodinu na 180 st. dokud není špejle suchá. Necháme vychladnout a krájíme :-) 







Žádné komentáře:

Okomentovat