pátek 22. srpna 2014

Ostružinový dortík


Letní, nakyslý, osvěžující moučník s ostružinami. Sice mě výlet na ostružiny stál dva klíšťáky, ale výsledek stojí celkem zato :-) 


Čokoládový korpus:
  • 100 ml mléka
  • 50 ml vody
  • 50 g čokolády (já použila 74% kakaa)
  • 1 vejce
  • 3 lžíce slunečnicového oleje
  • 90 g hladké špaldové mouky
  • 60 g cukru třitinového muscovado
  • prášek do pečiva

Náplň
  • 250 g lesního ovoce - použila jsem čerstvé ostružiny
  • nechala jsem si hrst ještě pod krém a pár na ozdobu.
  • 1 tvaroh - vaničkový 
  • 1 zakys smetana
  • 1 a půl lžíce práškové želatiny
  • cukr dle chuti - ja použila javorový sirup

Nejprve si připravíme korpus.V jedné míse smícháme sypké přísady a v druhé ty mokré. Čokoládu si rozpustíme ve vodní lázni s mlékem a vodou. Chladnoucí čokoládu vmíchejte do vzniklého těsta. Těsto dáme péct na cca 20 min do vyhřáté trouby na 180 st. (Použila jsem dortovou formu 26 cm, vysypala a vymazala jsem si formu kokosem, či moukou)
Ovoce jsem měla čerstvé, takže jsem pouze rozmixovala a přepasírovala, abych se zbavila zrníček. Do vzniklé směsi přidám lžíci a púl želatiny a nechám deset min bobtnat, poté zahřeju v lázni, aby se želatina rozpustila. Tuto směs vmíchám k tvarohu a zakysance a popřípadě dosladím. Na vychladlý korpus (který je stále ve formě) jsem dala pár čerstvých ostružin na ně krém a necháme aspoň 4 hod tuhnout v lednici.








Žádné komentáře:

Okomentovat