sobota 16. srpna 2014

Makový koláč s rybízem


Šťavnatý, vláčný a nakyslý letní koláč :-) Dá se použit jakékoliv jiné ovoce. 


Recepis 

  • 330 g hladké mouky – použila jsem hladkou špaldovou
  • 100 g třtinového cukru muscovado
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 lžičky prdopeč
  • Pomerančová kůra – mám doma z obchodu =)
  • 50 g mletého máku


V druhé míse
  • 150 ml jogurtu,
  • 100 ml oleje,
  • dvě lžíce medu,
  • 3 lžíce javorového sirupu,
  • 3 vejce


  • Rybíz – cca 400 g
  • Rybízová marmeláda 3 lžíce , rum 3 lžíce

-    Metličkou vyšleháme a přidáme k sypké směsi, pokud je těsto hodně tuhé, přidat trochu kefíru nebo acidofilního mléka nebo podmáslí, popřípadě mlékaJ


Použila jsem skleněnou formu 28 cm, kterou jsem vymazala kokosovým olejem a vysypala kokosem. Nalejeme těsto. Cca 3 lžíce rybízové marmelády rozmícháme s 2-3 lžícemi rumu – tuto směs promícháme s rybízem a ještě jsem směs lehce pokapala javorovým sirupem ( cca 2 lžíce ). Tuto směs dáme na těsto, můžeme i lehce promíchat. 

Pečeme na 180 cca 40 min. Necháme zchládnout. 




Žádné komentáře:

Okomentovat