neděle 10. srpna 2014

Kynutý švestkový koláč :-)


Kynuté koláče běžně nepeču, spíše vůbec - toten byl vlastně můj první vůbec. Mám radši spíše lehčí dezerty, ale moji synovci přijeli z Chorvatska, tak jsem jim chtěla udělat ryze českou klasiku. Bála jsem se, že to bude tlustá buchta, ale výsledek mě překvapil nejen vzhledem, ale i chutí :-) 

recept 


  • 20 g droždí
  • 250 ml mléka
  • 100 g másla
  • 2 žloutky plus jeden na okraje
  • 400 g hladké mouky
  • 3 lžíce moučkového cukru
  • 3 lžíce rumu


  • Cca kilo a čtvrt švestek


Droždí smíchám s lžičkou cukru na kašičku a přileju část vlažného mléka a nechám vzejít kvásek cca 15 minut.  Mouku, vajíčka, cukr a roztopené máslo s mlékem – vlažné! Smíchám a přidám kvásek – poté hnětu a hnětu a hnětu :-)  Necháme pod utěrkou asi hodinu kynout. Poté sem si rozdělila těsto na dvě části – jednu větší asi 3/4  které jsem roztahala na plech  vyložený pečícím papírem ( šlo to ztuha, ale máčela jsem si prsty do vody, druhý koláč jsem pomoučila a rozválela válečkem, také to šlo )a zbytek, který jsem dala do kulaté koláčové formy.  Na koláč poklademe švestky řeznou stranou nahoru, jednu vedle druhé a posypeme drobenkou.  Okraje potřu žloutkem. Pečeme cca 30 min na 180 stupňů – do zezlátnutí. Po vytažení potřu okrajem roztopeným máslem.

Drobenka – 80 g cukru plus jeden skořicový cukr, 140 g polohrubé mouky, 80 g másla na kostičky.

Prsty utvoříme drobenku =) 

Koláč není přeslazený a je hodně šťavnatý :-) 






Žádné komentáře:

Okomentovat