pátek 29. srpna 2014

Jablkový koláč z mrkvového těsta


Výborný koláč z jablíček a chutného mrkvového těsta. Inspirovala jsem se opět Evou Francovou :-) 



Recept:
těsto:
  • 300g špaldové mouky
  • 300g najemno nastrouhané mrkve
  • 130 g másla - na kostičky 
  • půl tvarohu - použila jsem vaničkový pilos odtučněný

 Utvoříme pružné těsto:-) Dobře se sním pracuje - rozdělíme ho na dvě poloviny - já rozdělila na větší  tu jsem vyválela a vyložila dno kulaté skleněné formy ( 26 cm ) včetně vyvýšených okrajů a tou druhou polovinou zakryjeme směs z jablíček a povrch potřu vejcem.
směs:
  • asi kilo jablíček 
  • 1 skořicový cukr
  • přidala jsem ještě trochu perníkového koření a skořice dle chuti
  • druhá půlka tvarohu
  • 1 vanil. pudink 
  • přidala jsem nadrobno nasekané mandle a měla jsem sušené datle, tak jsem je použila místo rozinek.

Jablíčka nastrouháme nahrubo, vymačkáme trochu štávu a přidáme zbytek surovin. tuto směs dámě na spodní plát těsta a zakryjeme dalším Pečeme cca 35 min na 180 st.






Žádné komentáře:

Okomentovat