neděle 12. října 2014

Ovesný koláč s jablky - hokus pokus :-)


Loučila jsem se s troubou, jelikož nám odešlo topné těleso, a bylo potřeba v ní ještě naposledy něco upéct. Jsem nemocná, a proto se mi do žádných složitostí ani nechtělo, takže jsem uplácala koláč - co dům dal, a vůbec není špatný!



recept:
korpus:
  • 1 zralý banán - rozmačkat na kaši  
  • ovesné vločky s klíčky - bylo od oka, tak nevím přesné množství, ale tak aby se pokrylo dno dortové formy cca půl cm vrstvou, a lehce zvýšené okraje. dejme tomu 100 -150 g
  •  3 lžíce špaldové mouky 
  • 1 celé vejce
  • cca dcl podmáslí

Pokud je konzistence moc tuhá, přidat podmáslí, ale nesmí být zase moc tekutá  taková mazlavější konzistence
( cukr už jsem nepřidávala)

  •  toto těsto jsem dala do dortové formy, která měla vystlané dno pečícím papírem. Zvýšila lehce okraje a dno posypala ještě lehce vločkami a skořicí a dala péct cca na 180st. 10 minut. Po vytažení jsem nožem lehce odlepila okraje od formy a nechala chladnout.

náplň:
  • použila jsem 1 velké a 2 menší jablíčka. - nastrouhat, vymačkat vodu, přidat skořici dle chuti, oříšky a cukr dle chuti. - naneseme na korpus a uhladíme, přidala jsem také brusinky, které jsem lehce vmáčkla.
  • na jablíčka jsem rozmíchala 1 polotučný tvaroh, s dvěma lžícemi medu a 1 vejcem. a opět nanesla na jablíčka.

posypka:
vločky opět od oka, asi 1 lžíce kokosového oleje, trochu cukru, ořechy nadrobno - rukama udělat "drobenku" a koláč posypat a jemně vtlačit. Poté už jen upéct, dokud není tvaroh tuhý - cca 30 min 180st.

nechat vychladit :-) 






Žádné komentáře:

Okomentovat